Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Ewelyn - 24 februari 2009 13:43

Nu har jag tröttnat på den här jäklaabort debatten alla har åsikter å tankar om det. Men alla tvingar inte resten av befolkningen att höra dom. Jag är varken för eller emot tycker att det är kvinnans val men självklart blir ja upprörd när jag hör att någon gjort abort för att det var en flicka dom väntade. Men jag dömer henne inte. Jag har själv gjort en abort som mest berodde på ekonomiska skäl. Vad jag inte förstår är varför nu så många vill ta bort den rätten kvinnan idag har om att göra en abort. Det kommer betyda att om man av någon anledning blir gravid när man är 15 och inte klarar av att ta hand om det kommer man inte få göra abort för man har inte dom skälen som krävs d.v.s våldtäktsoffer och liknande nån måtta får det faktiskt vara. Kanske hade den kvinnan bara flickor och ville inte ha mer töser eller så var det en press på att den förstfödda måste vara en pojke hur kan vi veta vilka skälen egentligen var. Precis som om vi skulle få reda på det. Och förresten är inte alla medicin journaler endast för läkaren?? Har det inte brytits en lag när man går ut med att kvinnan gjort en abort och varför??? Sen när blev våra läkarbesök och anledningar till dom offentliga?? Lägg ner denna debatten och koncentrera er på viktigare saker som ekonomikrisen.

Av Ewelyn - 24 februari 2009 09:41

Jag fick idag ett roligt mail som jag inte kan låta bli att dela med mig av


  Kirurgkonferens

Efter en konferens om mikrokirurgi i New York satt de ledande kirurgerna i
en bar och drack. När de så småningom började bli lite onyktra så kom dom
in på deras största triumfer vid operationsbordet.
 
Den första, en australiensisk kirurg, berättade:
 -Vi fick in en kille som hade klämt sig i en tryckpress. Allt som var kvar var lillfingret. Vårt lag av kirurger lyckades konstruera en ny hand, byggde en ny arm och en ny kropp, så att när han till slut gick till arbetet blev han så effektiv att han gjorde 5 personer arbetslösa..
 
-Det är väl ingenting, sa en amerikansk kirurg.
-Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som blev kvar var håret. Vi konstruerade en ny skalle, en ny kropp och nya organ och skickade honom tillbaka till arbetslivet. Han blev så effektiv att han gjorde 50 personer arbetslösa.
 
Den svenske kirurgen som hade suttit tyst och lyssnat harklade sig och tog till orda:
-En dag när jag var ute och gick kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen till sjukhuset i en skräppåse, släppte den på bordet och började jobba.
 
-Först slog vi in fisen i ett rövhål, byggde nya skinkor, satte fast en ny kropp på den ena änden och ben på den andra änden. Till slut blev det en man som vi döpte till  Fredrik Reinfeldt och han har tamejfan snart gjort ett helt land arbetslöst...

Hehehehe jag tackar Maria för det roliga mailet. Tragiskt nog verkar det vara sanningen om vad som är på väg. Våran nuvarande regering vill göra dom fattiga fattigare och dom rika rikare. Kan det bero på att dom själva vill ha mer i plånboken?? En bra början för att få ordning på Sveriges ekonomi kan jue vara att sänka dom sjukt höga löner som högt uppsatta tjänstemän får. Dom hinner inte ens göra av med hela lönen innan dom får sin nästa. Nä nån måtta får de faan va. Själv sitter man som på nålar innan man får lönen och hoppas på att man ska klara sig till nästa lön bara för att känna besvikenheten när man ser att man nätt  jämt går runt varje månad. Några kronor över för att köpa ngt till barnen nej det har man inte. Å att ha pengar kvar på kontot när nästa lön kommer det är något man aldrig kommer att få vara med om. Nej jag vidhåller vid att vi ska sänka deras sjuk höga löner och bli ett mer jämlikt Sverige utan klasser.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards