Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Debatten om abort

Av Ewelyn - 24 februari 2009 13:43

Nu har jag tröttnat på den här jäklaabort debatten alla har åsikter å tankar om det. Men alla tvingar inte resten av befolkningen att höra dom. Jag är varken för eller emot tycker att det är kvinnans val men självklart blir ja upprörd när jag hör att någon gjort abort för att det var en flicka dom väntade. Men jag dömer henne inte. Jag har själv gjort en abort som mest berodde på ekonomiska skäl. Vad jag inte förstår är varför nu så många vill ta bort den rätten kvinnan idag har om att göra en abort. Det kommer betyda att om man av någon anledning blir gravid när man är 15 och inte klarar av att ta hand om det kommer man inte få göra abort för man har inte dom skälen som krävs d.v.s våldtäktsoffer och liknande nån måtta får det faktiskt vara. Kanske hade den kvinnan bara flickor och ville inte ha mer töser eller så var det en press på att den förstfödda måste vara en pojke hur kan vi veta vilka skälen egentligen var. Precis som om vi skulle få reda på det. Och förresten är inte alla medicin journaler endast för läkaren?? Har det inte brytits en lag när man går ut med att kvinnan gjort en abort och varför??? Sen när blev våra läkarbesök och anledningar till dom offentliga?? Lägg ner denna debatten och koncentrera er på viktigare saker som ekonomikrisen.

 
 
Ingen bild

Anonym

4 mars 2009 23:54

bara för att man blir med barn när man är ung betyder det inte att man inte kan ta hand om barnet, så kan du inte skriva, de är jätte många unga som är bättre föräldrar än dom som är äldre. så de der tyckte ja var lite lågt.

 
Ingen bild

Ewelyn

11 mars 2009 20:10

Det var inte så jag menade heller.
Är man 15 och blir gravid å känner att man inte klarar av att ta hand om barnet så får man inte göra abort om det blir som dom vill det var det jag var ute efter vilket du förstått om du kände mig vilket du uppenbarligen inte gör i sånna fall. Jag känner många som fått barn i ung ålder och klarar av det alldeles utmärkt var själv inte speciellt gammal när jag fick barn heller. Att du dessutom väljer att vara anonym är lite fegt ta en diskussion öppet med mig istället och fråga rakt ut vad jag menar om du finner det tveksamt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewelyn - 30 mars 2009 21:52

Hejsan alla glada bloggläsare jag har skaffat mig en ny bloggsida som jag skriver på. Gillar den designen bättre än här.   Den nya adressen är:   http://ewelyn.devote.se ...

Av Ewelyn - 12 mars 2009 10:51

Jaha då var det dags igen. I fredags var jag till en ortoped (remitterad från previa läkare till en annan previa läkare) *suck* min uppfattning av besöket var att enligt honom kunde mina besvär inte alls vara det som jag trodde att det var utan låg h...

Av Ewelyn - 24 februari 2009 09:41

Jag fick idag ett roligt mail som jag inte kan låta bli att dela med mig av     KirurgkonferensEfter en konferens om mikrokirurgi i New York satt de ledande kirurgerna ien bar och drack. När de så småningom började bli lite onyktra så kom domin på de...

Av Ewelyn - 23 februari 2009 17:17

Min pappa fyller år på måndag nästa vecka och eftersom han är diabetiker började jag fundera på vilken typ av tårta man skulle kunna göra till honom och jag hittade faktiskt ett bra recet när jag googlade runt lite. Så varför inte dela med mig av det...

Av Ewelyn - 12 februari 2009 14:33

Igår var ja som sagt till Danderyds sjukhus och träffade en läkare. Vissa människor borde inte få arbeta med patientkontakt. Han var den mest okarismatiska människa han mött. Han satt och berättade alla risker med en operation medans jag undrade om d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards