Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Läkarbesöket

Av Ewelyn - 12 februari 2009 14:33

Igår var ja som sagt till Danderyds sjukhus och träffade en läkare. Vissa människor borde inte få arbeta med patientkontakt. Han var den mest okarismatiska människa han mött. Han satt och berättade alla risker med en operation medans jag undrade om det var fastställt att jag skulle opereras. Jag trodde syftet med besöket var att ta reda på vilka alternativ som fanns och vilken hjälp dom kunde erbjuda. Men så var det inte han talade utifrån sitt perspektiv på operationer och att jag måste förstå vilka risker det är och att det är en stor omställning. Jag måste vara säker till 110% annars var det ingen idé. Snälla klart jag är säker till 110% annars skulle jag inte åkt dit. Alla andra försök att gå ner har jue inte fungerat. Om jag ska orka med mina barn om ett par år kan det vara en fördel om jag inte har lika mycket att bära på som jag har nu. Men samtidigt är det lite skrämmande att veta att jag frivilligt lägger mig på operationsbordet och utsätter mig för en massa risker. Visst det är jue en risk att fortsätta gå omkring med en massa övervikt oxå men jag anser att det ansvaret inte helt och hållet är mitt. Lätt att skylla ifrån sig kanske många tycker men så är inte fallet. Jag blev friskförklarade från struma vilket egentligen borde vara omöjligt. Hur man kan friskförklara någon bara sådär utan uppföljning förstår jag inte. Och jag hade jue rätt sjukdommen kom jue tillbaka med full kraft och lade på ett antal kilon. Det var jue så det gick till första gången oxå. Läkaren skulle hålla koll på mig med regelbundna tester men glömde bort mig och jag gick upp en massa. Hur mycket ansvar i det hade jag då? Jag var jue bara en nybliven tonåring. Inte lätt då.


Nu har jag redan börjat fundera på hur jag ska lösa allt. Jag måste ha barnvakt medans jag ligger på sjukhuset och jag måste ha hjälp dom första veckorna med att göra olika saker som kroppen inte orkar göra.

Med lite tur får jag lägenheten jag sökt som ligger på bottenvåningen det skulle underlätta en hel del om jag kom ner. Dessutom ligger den nära min far så barnen kan ta varann i handen och knata dit själva hehe


Nu måste jag börja röra mig ner mot plattformen om jag ska hinna med tåget till kungsängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewelyn - 30 mars 2009 21:52

Hejsan alla glada bloggläsare jag har skaffat mig en ny bloggsida som jag skriver på. Gillar den designen bättre än här.   Den nya adressen är:   http://ewelyn.devote.se ...

Av Ewelyn - 12 mars 2009 10:51

Jaha då var det dags igen. I fredags var jag till en ortoped (remitterad från previa läkare till en annan previa läkare) *suck* min uppfattning av besöket var att enligt honom kunde mina besvär inte alls vara det som jag trodde att det var utan låg h...

Av Ewelyn - 24 februari 2009 13:43

Nu har jag tröttnat på den här jäklaabort debatten alla har åsikter å tankar om det. Men alla tvingar inte resten av befolkningen att höra dom. Jag är varken för eller emot tycker att det är kvinnans val men självklart blir ja upprörd när jag hör att...

Av Ewelyn - 24 februari 2009 09:41

Jag fick idag ett roligt mail som jag inte kan låta bli att dela med mig av     KirurgkonferensEfter en konferens om mikrokirurgi i New York satt de ledande kirurgerna ien bar och drack. När de så småningom började bli lite onyktra så kom domin på de...

Av Ewelyn - 23 februari 2009 17:17

Min pappa fyller år på måndag nästa vecka och eftersom han är diabetiker började jag fundera på vilken typ av tårta man skulle kunna göra till honom och jag hittade faktiskt ett bra recet när jag googlade runt lite. Så varför inte dela med mig av det...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards